Пільговий акциз: ще є півтора роки

| р.


В квітні цього року, за даними Укравтопрому, первинну реєстрацію в України пройшли 13,3 тисячі легковиків. При цьому, в сегменті нових автомобілів, приріст первинного ринку склав всього 5%, а ось автомобілів з пробігом було поставлено на облік на 44% більше, ніж в квітні 2017 року.

Найбільша кількість імпортного секонд-хенду приходиться на автомобілі Volkswagen. Далі слідують Renault, Skoda, Ford, а замикає п’ятірку Opel.

Головною причиною активного поповнення національного автопарку машинами «з історією» експерти називають дію пільгових акцизів на імпорт легкових автомобілів, що були в експлуатації, під які в цьому році потрапляють машини віком до 8 років, тобто, ті що відповідають стандарту Євро – 5. Ефективність знижених ставок акцизного збору підтверджена і статистикою імпорту старих автомобілів з початку дії Закону «Про внесення змін до Закону України« Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів » влітку минулого року. Згідно з даними ДФС України, з 1 серпня по 4 грудня здійснено митне оформлення 11 тисяч 311 транспортних засобів за зниженими ставками акцизного збору. Загальна сума надходжень з 1 серпня по 1 листопада склала 602 мільйони гривень. Хоча – ефект від застосування знижених ставок акцизу міг би бути більш повним, стверджують експерти авторинку, а надходження в держбюджет – на порядок вище, якби не штучні обмеження на імпорт автомобілів, які, крім гальмування самого процесу імпорту, створюють сприятливі умови для можливих корупційних дій.

Яскравим прикладом є ситуація з видачею свідоцтв про реєстрацію, які не відповідали вимогам Закону 1389-VIII та незаконно обмежували права автовласників. Неможливо було імпортувати потриманий автомобіль по доступних митних ставках. І це на фоні того, що бувші у використанні автомобілі в Україні – і без того одні з найдорожчих в світі.

В той же час, експерти авторинку нагадують: пільговий акциз на старі авто будуть діяти ще півтори року, однак українських автомобілістів так чи інакше чекає посилення екологічних норм.